Akibat Cemburu Dan Dengki, Fina Santau Kawan Baik Sendiri. waktu Jumpa Ustaz,Keluar Semua Benda Yg Misteri Sehingga Akhirnya Menin99al. Astagfirullahalazim.

“Bila arwah bagi tahu nak kahwin, kawan baik dia mula berperangai pelik! Kadang macam-macam cara untuk bagi arwah cemburu pada tunang dia..”

Mohon berhati-hati bila menerima makanan orang!

Sedih sampai ke hari ini, saya adik kepada arwah yang meninggal kerana disantau kawan baik sendiri, dek kerana cemburu dan iri hati! kecewa sgt! sebab mereka tak ubah seperti adik beradik!

Arwah baik orangnya, sampaikan dia tak kisah berkongi apa sahaja dengan kawan-kawan dia! malah tunang dia pun dia suruh tolong ambik kawan dia balik kerja dan macam-macam lagi la. Punya baik sampai orang lain jatuh hati kat tunang dia!

kisah bermula apabila arwah bagi tahu nak kawin! kawan baik dia mula berperangai pelik! kadang macam-macam cara untuk bgi arwah cemburu pada tunang dia! tapi arwah cakap “kalau Razif dengan ko Fina, aku tak akan cemburu! kau kawan baik aku” razif tu tunang dia!

No automatic alt text available.

bermulalah episod makanan! hari-hari si Fina ni bagi makanan kat akak, tiap kali rehat waktu kerja, fina datang ofis akak hantar makanan! baik gila! macam mana akak tak syak dia apa-apa. sebab dia NAMPAK BAIK.. tapi suatu hari akak terjumpa paku karat dalam makanan!

Dari situ akak mula sakit! sampailah perut akak membesar macam orang mengandung! Razif tetap setia! razif pergi bawa akak berubat walaupun si fina tu fitnah akak bersekedudukan dan bunting anak luar nikah!

akhirnya jumpa seorang ustaz dan berjaya keluarkan segala benda dalam badan akak dan jumpa macam2 benda bawah rumah! tapi sayang, akak meninggal kerana terseksa! sampai sekarang kami tak dapat lupakan apa yang berlaku pada akak!

Image may contain: food

fina? entah hilang kemana, abang razif sekarang dah jadi suami saya! kerana wasiat akak! aku kahwin dengan abg razif! dan sekarang kami dikurniakan seorang anak bernama SYARIFAH FATIMAH (Nama akak aku).

aku harap cerita aku ni boleh dijadikan tauladan! kongsikan supaya kita semua berhati-hati!

Oh ya! dalam pada itu, ustaz yang ubat akak ajar kami doa ni dan saya amalkan takut juga kalau-kalau ada yang dengki dan busuk hati buat benda yg sama pada makanan kami:

بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

(Bismillahil Lazi La Yadhurru Ma’as Mihi Shai Un Fil Ardhi Wala Fis Sama I Wahuwas Sami Ul Alim)

Ertinya: Dengan Nama Allah yang tidak akan memberi mudarat bersama namaNya sesuatu apa pun di langit dan di bumi , dan dialah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat.

Sesiapa yang membaca doa ini apa-apa pun tidak akan dapat memberi mudarat padanya (Sunan Abu Dawud, al-Tirmidhi, IBn Majah dan Musnad Ahmad).

Sumber: Facebook Syarifah Fatiha Karim

Leave a Reply