Anak Murid Selalu Dirotan Sebab Datang Lambat Ke Sekolah. Rupa2nya Dia Menyara Keluarga Sambil Belajar, Kegigihan Yg Membuatkan Netizen Tersentuh. Allahukabar,kIsah Benar dari India Diolah Semula.

Sudah selalu , beberapa anak murid tidak dapat datang ke sekolah, Walaupun ada sekolah yang menawarkan pembelajaran tidak berbayar utk yang kurang berkemampuan tapi disebabkan perbelanjaan harian dan lain2 perbelanjaan yg ditanggung oleh sekolah, anak murid perlu juga membayar yuran tersebut. Oleh kerana itu, terdapat anak murid yang berhenti sekolah dan membantu keluarga dalam umur yang masih muda.

Namun, dalam kes budak ni,  satu video yg amat menyentuh perasaan netizen yang dimuatnaik dalam  Facebook,. Dia bekerja dan belajar dalam masa yang sama.

Dalam Video yang yang dimuatnaik oleh Entertainment Baba. Babak pertama budak tersebut telah lambat datang ke sekolah. Oleh kerana cikgu tersebut mementingkan kehadiran, murid yang lambat akan dipukul dengan rotan.

Hari Yg berikutnya, murid itu masih lagi datang lambat ke sekolah dan ia dirotan sekali lagi oleh cikgu. Pada hari ke-3, perkara yang sama juga berlaku.

Bila hari ke-4, guru tersebut kelihatan sedang berjogging di sekitar rumah jiran. Dia melihat wajah yang seperti dia kenal sedang menghantar surat khabar dari rumah ker rumah. Ia berpusing ke belakang, rupa2nya anak muridnya yang selalu datang lambat ke sekolah.

Pada Esok harinya, anak murid itu sekali lagi lambat masuk ke dalam kelas. Tapi, pada kali ini, gurunya tidak lagi merotannya. malah gurunya terus memeluknya dengan erat.

Ia adalah caranya utk menunjukkan bahawa dia sangat bangga terhadap anak muridnya disebabkan ketabahan untuk meneruskan sekolah walaupun bersusah payah mencari rezeki untuk kehidupan keluarga.

Sumber: trenszilla.net

Leave a Reply