‘Berkawan baik’ Dari Kecil, Akhirnya Monyet & Itik Ini Pergi Bersama.. Punca Buat Netizen Sedihnya!

Alahai.. sedih nya bila kami dapat kisah dari kiriman inbox malam tadi bila seorang individu ni share dengan kami tentang kisah dua haiwan yang monyet dan itik yang berkawan baik dari kecil tapi akhirnya mati pun bersama.

Kisah menyayat hati ni telah mendapat sebanyak lebih 17,000 shares di Facebook. Paling nak menangis bila tengok tuan kepada haiwan-haiwan ni menangis di samping monyet dan itik kesayangannya tu.

Kawan baik dari kecil, mati bersama

Kisah tragik ni bermula apabila seekor monyet ni tengah bermain dan terpegang wayar yang berkuasa elektrik. Monyet itu menjerit dan sahabatnya, itik datang untuk tolong tapi akhirnya itik itu pun terkena sekali kejutan elektrik itu.

Screen Shot 2015-10-01 at 2.29.19 AM

Haihh menitis mata air kami bila baca. Sedangkan haiwan pun punyai sifat kasih sayang dan ambil berat antara satu sama lain. Kenapa tidak manusia? *lap air mata

Sumber : ohbulan.com via Tehtarik

Gadis Ini Membawa Pulang Anak Itik, Tapi Saat Ibunya Melihat, Dia Terus Pucat & Membawa Anaknya Ke Hospital !!!

Gadis Ini Membawa Pulang Anak Itik, Tapi Saat Ibunya Melihat, Dia Terus Pucat & Membawa Anaknya Ke Hospital !!!

Suatu hari, seorang gadis kecil menemui seekor haiwan kecil yang memiliki hidung seperti itik di luar rumah.Oleh kerana haiwan itu terlihat sangat comel, dia pun membawanya pulang ke rumah. Sangkaannya itu merupakan anak itik.Namun, ketika ibunya melihat anaknya membawa pulang haiwan itu, wajahnya terus berubah dan segera membawa anaknya pergi ke rumah sakit!


Ternyata haiwan yang dibawa anaknya itu adalah platipus! Akhir-akhir ini populasinya cukup tinggi. Haiwan ini adalah haiwan yang kuno dan misteri.

Tetapi ia juga berbahaya. Kulitnya seperti kulit anjing laut dengan lipatan-lipatan yang terbentuk di beberapa bahagian tubuh.

Platipus memiliki racun tertentu yang berbahaya. Walaupun tidak menyebabkan kematian, tetapi racunnya boleh menimbulkan rasa sakit yang luar biasa. Jadi, hindarkan diri jika bertemu dengan haiwan ini!

Apa itu Platipus?

Apa hewan Platipus itu?saat pertama kali ditemukan hewan yang bernama Platipus ini dianggap oleh sebagian para ahli adalah sebuah ‘’lelucon’’dan banyak yang tidak percaya kalau Platipus adalah sejenis   hewan ,bisa kita bayangkan bila melihat seekor hewan yang berbentuk campuran antara lain di tubuh platypus,ada bentuk ,bebek,ikan,ular dan kadal, bila melihatnya tentu agak aneh!

Platipus termasuk dalam hewan Vertabrata,dan termasuk mamalia monotremata[petelur]dan platypus hidup pada daerah yang berair agak dingin namun bisa juga ditemukan pada daerah dataran rendah ,lalu makanan si Platipus ini adalah ikan atau udang kecil .

Dalam melindungi diri dari serangan predator lainnya ia melindungi diri dengan kelenjer beracun sehingga hewan lain yang ingin memangsanya harus lebih berhati hati,karena bisa saja si Platipus ini saat di sergap telah melumuri tubuhnya dengan kelenjer beracunnya,dan berakibat fatal walaupun binatang yang memangsanya cukup besar.

Dalam perkembang biakannya si betina Platipus melalui telurnya seekor betina Platipus bertelur dua butir dan mengeraminya ,kemudian saat telah menetas si bayi tadi akan menyusu pada induknya dan yang menjadi puting susu  induknya adalah bulu badan dari induk si Platipus,aneh bukan !

Binatang ini banyak ditemukan di daratan Australia dan sekitarnya,inilah sekilas tentang binatang aneh tapi nyata yang bernama Platipus.Semoga bermanfaat untuk kita sekalian.

Sumber : fafa via Bibirbergetar

Leave a Reply