Lelaki Ini memasang jerat rusa.. tetapi bila jeratnya mengena Dia benar benar Terkejut besar melihat apa yang ada di jeratnya. Bukan rusa yang didapat tapi..Oh mengejutkan sekali!

Lelaki Ini memasang jerat rusa..tetapi bila jeratnya mengena Dia benar benar Terkejut besar melihat apa yang ada di jeratnya. Bukan rusa yang didapat tapi..Oh mengejutkan sekali!

Memang lelaki ini sendiri tak menyangka jerat yang dipasang untuk menjerat rusa akhirnya mengena seekor haiwan yang tak diduga sama sekali ada disitu.

Jerat lelaki ini terjerat haiwan yang dilindungi iaitu pak belang. Dia lantas memanggil pihak jabatan haiwan dan kesemua mereka berusaha bersungguh sungguh untuk membebaskan pak belang itu dari jerat yang memerangkapnya.

Nampak dalam video ini bukan nya sesuatu yang mudah kerana mereka juga perlu berhati hati mana tahu pak belang itu tiba tiba bertindak ganas. Selain dari berhati hati agar pak belang itu tidak tercedera mereka tentunya perlu menjaga keselamatan diri masing masing.

Pak belang adalah salah satu dari antara haiwan haiwan yang semakin pupus dan ia adalah antara haiwan yang dilindungi.

Pengajaran dari video ini memasang jerat binatang di hutan memang boleh demi sesuap rezeki tetapi berhati hati lah. Takut jadi seperti lelaki ini.selain dirinya yang menghadapi bahaya, haiwan yang ditangkap juga alami bahaya kepupusan apalagi jika ia nya haiwan yang dilindungi seperti pak belang ini.

Jom kita saksikan video ini sampai habis. Berjayakah pihak jabatan haiwan membebaskan pak belang dengan selamat.

Sila tonton video:

Sumber

Pemuda ini mempermainkan keris PUSAKA. Lihat makhluk apa yang muncul. Lihat apa yang terjadi..

Video ini memaparkan seorang pemuda sedang mempermainkan keris Pusaka. Cara dia main keris tu sungguh menarik minat orang, sebab tidak tahu apa yang akan berlaku seterusnya.

Tapi cuba lihat dengan teliti saat seterusnya, lihat makhluk apa yang muncul, buat semua orang rasa tidak percaya jer. Main keris pun boleh panggil makhluk nie muncul di hadapan dia. Tapi kalau lihat betul-betul, adakah keris yang dimainkan oleh dia yang panggil, atau suara dia yang panggil makhluk tu datang? Huhu

Rupa-rupanya video ini adalah sekadar hiburan jer. Pemuda ini hanya untuk menghiburkan semua orang dengan gaya dia yang main keris Pusaka. Banyak orang suka rakam video yang pelik-pelik dan muat naik ke dalam youtube kebelakangan ini, mereka yang rakam video dan muat naik ke youtube ialah disebut sebagai youtuber.

Youtuber suka fikir idea-idea yang agak pelik, yang tidak pernah ada orang fikir, dan lepas tu rakamkan menjadi satu video yang menghiburkan dan muat naik ke dalam youtube, ia bertujuan untuk buat hiburan semata-mata.

Tapi ada banyak yang memang sangat kretif. Cuba lihat apa yang pemuda nie buat memang cukup kretif. Lihat makhluk apa yang muncul selepas dia mempermainkan keris Pusaka. Jilake betol.. haha.. Jom saksikan video di bawah.

Sila tonton video:

Sumber

via my labulabi.tech

 

Leave a Reply