Pak Cik Nie Nama dia Hassan . Dia Orang Teluk Intan. Saye Dah Perasan Bertahun2 Lamanya Pakcik Nie Kt Area Putra PWTC-Kisah Pakcik Nie Dimuatnaik Oleh Nabila Sehingga Mencecah Hmpir 4000 Perkongsian..Ramai Netizen Simpati Dan Turut Membantu…

Pak cik ni nama dia hassan . Dia orang teluk intan . Saye dah perasan bertahun2 lamanya pakcik ni kt area putra pwtc – area chow kit kl , cuma xde kesempatan nak tegur lebih2 . Sempat hulurkan sikit duit je . Pak cik ni berhijrah kuala lumpur sorang2 lepas isteri dia meninggal . Umur dia dalam lingkungan 68 tahun . Sebaya ayah saya . Sedih tgk pak cik ni . Dia ada anak 3 org , 2 perempuan sorang laki . Dia kata anak2 dia semua dah kawen . Ada tanggungjawab kat keluarga . Abestu bapak korang ni org luar ke ? . Anak dia 3-3 langsung tak boleh jaga ayah sorang . Sampai hati korang .

Rasanya pakcik ni bawak diri sorang2 kat tengah2 ibu kota ni sebab merajuk anak dia xsudi jaga dia . And maybe lah dia rasa dia tak nak menyusahkan anak . Dia tak nak cakap tapi saye tanya dia byk kali . So dia bagitahu jugak . Korang , dah kawen pun bukan tiket korang buang mak ayah masa tua . Tak takut ke nanti anak yang ditatang bagai minyak yang penuh tu nanti buat korang pulak ? . Cuba tgk wajah pak cik ni rasa ayah sendiri tahu ? . Tak kesahlah kalau bapak korang camne pon masa muda dulu garang ke ape ke tapi jgn la buang dorang .

Lupa ke dlu sape yang sekolahkan korang , bagi korang makan semua apa . Cmne tugas sbg seorang bapa macam tulah dia dulu . Mentang2 dah besar dah ada keje dah besar panjang lupa pengorbanan mak ayah . Yelah dah xde ape bende guna kan , simpan buat apa ? . Nak tanya lah anak pak cik ni rasa hidup tenang ke lepas buat ayah dorang macam ni ? . Sebab dolak dalik nak jaga ayah yg sihat ni lah bapak korang terasa hati bawak diri jauh2 . Bapak sihat cmni pun tak boleh bela . Sekurang2nya bglah dia tempat tinggal yg selesa . Ni pak cik ni baju pon org bagi . Makan pun orang bagi .

Skrg tumpang tido kt masjid kg pandan . Dia semput , cakap byk2 pun semput biasalah orang tua . Mata pun tak berapa nampak rabun jauh . Dekat2 dia nampak lah . Tapi memori dia boleh tahan , dia ingat saye dulu slu sedekahkan dia duit kalau terserempak . Cuma skrg jrg naik train so xjumpa selalu . Harini pulak berjodohan jumpa pak cik hassan balik . Sedih weyh , cakap2 cmtu pun boleh sebak teringat ayah kat rumah yang stroke lgsg xboleh jalan tapi alhamdulillah ada anak2 jaga . Ni anak pak cik ni bapak sihat boleh jalan cmni pun tak terbela . Moga allah jauhkan kita dr jadi anak derhaka . Kalau ternampak pak cik ni ringan2 kan tangan sedekah , bagi makanan / pakaian pun ok . Anggap macam ayah sdiri ya .

Ini Antara Komen Netizen yang bersimpati dengan PaK Cik Hassan…

Tak Lupa Badan Kerajaan Dan NGO juga Turut menghulurkan bantuan

 

Image may contain: 1 person, text

Image may contain: 1 person, text

Tq korang yang n semua yg pm saye nk bantu pak cik hassan ni . Dia baik orgnya jgn la ada yg tuduh bukan2 cakap nyanyuk lah xbetul la . Tak kesah la kalau dia buat salah kat anak2 dia dulu dalam mendidik tu dia dulu . Yang pentingnya sekarang. Moga anak2 pak cik ni diberi hidayah utk jaga ayahnya yg makin uzur hari demi hari . Tak nak bantu xperlu cakap ape2 . Kan diam tu lebih baik .

Memori pak cik ni masih kuat masih igt saye . Tq pak cik , ada rezeki kita jumpa lagi . Saye dah jalankan tanggungjawab kecil saye . Moga pak cik dpt kehidupan lebih baik lepas ni . Saye xnak tgk pak cik jalan kaki jauh2 lagi . Tgk kaki pak cik pun saye tahu pak cik byk berjalan jauh . Walaupon pak cik ckp dekat je bg umur sebaya ayah saye mana mungkin xpenat . Saye jalan kaki pun terasa penat inikan pak cik jauh2 berjalan sorg .

Pakaian pun org sedekah lusuh2 . Terasa ayah sdiri . Pada anak pak cik tu insaflah . Syurga awak masih ada . Saye confirm ayah awak mesti maafkan awak . Sbb ayah awak baik . Sementara ayah awak masih bernafas . Pada yg baca n share korang ambik yg positif je ya semua . Tak perlu maki hamun marah2 . Amik pengajaran dan tauladan . Kita sama2 doa pak cik hassan pnjg umo dan diberikan kehidupan yg baik . Tq pada yg sudi membantu . Moga allah murahkan rezeki kalian

Kalau Nak tau Perkembangan PakCik Hassan..Bole follow Fb Nabila Isa

Sumber:Fb Nabila Isa

Leave a Reply