2oOLtfX

Pasal Kereta Boleh Habis Beribu Kalau Anak RM30 Pun Berkira

Saya merupakan ibu kpd 5 org cahaya mata… sepanjang 10 tahun hdup dengan suami ada masa bermasalah, ada masa tidak bermasalah.. beberapa bulan ini, suami berpindah tempat kerja.

Selalu tidak balik ke rumah, dengan alasan rumah jauh dari pjbt.. suami sentiasa sibuk dengan handphone, letak psword.. dalam kereta suami ada terjumpa penyepit rambut perempuan, lipstick, celak,..

Tiap kali ajak suami bawa ank2 keluar, suami mesti bermasam muka.. bawak kereta laju2 macam kejar malaikat maut.. dah byk kali tegur masih sama.. sentiasa nak marah ank..

Paling terkesan, ank kecil saya baru pulih demam panas, di tolak2 ank tu tak nk dekat.. langsung berubah lepas bekerja di tmpt baru.. paling hebat tu, saya terjumpa borang sijil kematian, dia tulis sendiri maklumat dalam borang..

Meroyan2 dia kata pd saya, konon tmpt kerja dia x appreciate kerja dia.. tapi dalam hati saya, apa kaedahnya macam tu? Keperluan anak2 sentiasa tak cukup.. saya bt kerja sambilan untuk tampung keperluan anak2.

Kadang2 kesian tengok ank nak itu ini pun tak dapat.. saya baju pun bertahun2 xdbelikan.. saya beli sendiri bju2 saya.. gaji dia rm5k sebulan.. nak kata tggung ibu bapa dia, dua2 dah meninggal, adik2 dia semua jauh lbh kaya dari dia.

Paling xdapat terima, ank demam panas, dia xjenguk pun anak.. ambil tahu pun tidak.. sdgkan sebelom ini jauh berbeza.. ye lah, dulu gaji lebih kecil sekarang gaji lbh besar.. berlagak, hidung tinggi jgn cerita lah kerenah dia sekarang.. kereta dia boleh habiskan beribu2, tapi ank dia ungkit sehelai baju yg rm30 pun xsmpai..

Saya xfaham lelaki sekarang ni dulu tak berduit, sggup itu ini untuk ank, sekarang ada duit, jenguk ambil tahu ank demam panas pun x.. bila xada duit dkt dengan ank bini, bila ada duit, lgsg xhairan dengan ank bini..

Masuk bulan ni 5 bulan dah xbersama saya.. katanya letih, pnt, tapi kerja dia sebelom ini jauh lbh memenatkan.. saya dah hanya tinggal rasa tanggungjwb pd keluarga, bkn lg cinta dan sayang.. saya tak tahu nak berfikir macam mana yg sebenarnya..

Apakah suami btl2 ada wanita lain, nnti tny kena carut pulak.. ckp sikit dia dah marah2.. itu lah sikap dia sekarang ni.

Leave a Reply