Video Kisah Perjuangan Menyara Kehidupannya & Keluarga Walaupun Sudah Lanjut Usia.Hanya Hati Batu Saja Yg Tidak Menangis Melihat Video Ini!!

Pak Derry Sulaiman yang sudah tua hidup serba kekurangan dan hanya menjual Mainan kereta kayu. mainan kayu tersebut hanya diukir menggunakan cungkilan gunting untuk membuat tayar dan pisau kecil bagi memotong kayu setebal 3cm. bayangkan bagaimana tangan yang sudah tua masih lagidapat mengukir untuk membuat Kereta Mainan yang bersaiz kayu besar sehingga tangannya mengalami luka-luka… hal ini semata-mata demi berkerja keras untuk menyara kehidupan ahli keluarganya .

Pak Derry Mempunyai seorang isteri dan 11 orang anak yang ada maseh bersekolah dan sudah tamat pengajian..Crew Program Reality Show “Pantang Ngemis” telah membuat pengambaran tentang Kehidupan mereka bagi mengangkat kisah orang – orang hebat yang berjuang untuk hidup serta mandiri. Mereka tetap tangguh, tidak mudah menyerah dan tidak mau bergantung pada orang lain. Dengan segala keterbatasan yang dimiliki, tidak ada kata putus asa. Tetap berjuang demi kehidupan tanpa bergantung belas kasih. Bersama Zee Alatas, di “Pantang Ngemis” kita akan menelusuri perjuangan dan meresapi kisah perjuangan mereka yang tidak menyerah begitu saja pada nasib, belajar makna ikhlas dan sekaligus mengingatkan kita untuk terus bersyukur.

Zee Alatas dan crew mereka telah membuat satu rakaman tersembunyi untuk melakukan ujian terhadap kejujuran dan kesabaran Pak Derry apabila diuji oleh beberapa orang daripada krew-krew mereka. Mengejutkan !! sifat dan akhlak yang mulia telah ditunjukkan oleh Pak Derry walaupun telah diuji oleh bermacam-macam dugaan pada hari itu.

Zee Alatas sendiri telah muncul keluar daipada tempat persembunyiannya dan berjumpa Pak derry untuk ditemurah.. Setelah ditemurah, Krew-krew Mereka telah mengambil keputusan untuk pergi pergi ke rumah Pak Derry. Alangkah sedihnya melihat keadaan rumah Pak derry..Admin yang melihat video tersebut rasa tersentuh kerana hari ini walaupun telah bermacam nikmat yang Allah S.W.T telah bagi kepada kita, tetapi hati ini tetap merasa belum cukup itu dan ini… betapa diri ini tidak bersyukur terhadap nikmat yang sedia ada.

Berbalik kepada kisah ini, akhirnya semua Krew program Pantang Ngemis tidak dapat menahan air mata mereka melihat keluarga Pak Derry yang serba kekurangan tetapi penuh berkasih sayang , isteri menghormati suami walaupun keadaaan fizikal rumah mereka dan kehidupan mereka serba kekurangan tetapi hati mereka kaya…Seolah-olah akhlak dan gaya mereka menggambarkan mereka adalah calon-calon ahli syurga…

 

ikuti video nya yang berdurasi 15minit..hanya hati batu yang tidak menangis melihat videonya…

Part 1

Part 2

Sumber:You tube written by jamtanganmerah

Leave a Reply