(Video)‘Syahdu Rasanya,Bertuah Abby Dan Norman,Anak Sulung Kini Bergelar Al-Hafiz’-Netizen Tersentuh Hati Dan Tumpang Bahagia Lihat Kejayaan Danish

Orang cakap dalam keluarga kalau anak ada yang jadi hafiz dan hafaz 30 juzuk quran,betapa hebatnya keluarga itu.Mungkin inilah yang di lalui oleh keluarga Abby dan Norman apabila anak sulung mereka Danish telah rasmi menjadi al-hafiz dan mempunyai kelulusan diploma dalam bidang hafazan quran dari Turki.Nampak betul hati mereka sangat bahagia dengan kejayaan Abang Danish itu.

Kata Norman melalui Ignya,“Majlis Syahadah & Konvokesyen Diploma Hafazan Al-Quran Al-Hafiz Mohamed @danishhakim_243 di Mekke Kursu Kuran Isparta,Turki ..Alhamdulillah..mohon doakan anak ini & kawan2nya dari seluruh dunia yang dihimpunkan disini dlm perjuangan mereka demi AL-QURAN tercinta Aamiin Ya Rabb❤..Terima kasih abah @jaiezzany & mama @abby_abadi112 utk berita & gambar2 dari sana🌹”

Selain itu, Danish juga meluahkan rasa hatinya di IG apabila menjadi hafiz secara rasmi,“alaupun pelangi hanya akan muncul selepas gerimis pulang,izinkan diriku untuk dapat mewarnai hidupnya walaupun sedetik cuma..kerana aku sangat mengerti kasih sayang seorang ibu tidak akan mampu dibalas sehingga ke akhir usia….”

Dalam posting yang lain,Norman turut memberi nasihat kepada anak sulungnya itu supaya selalu mendahului sang ibu dalam apa jua hal.Ia sangat menyentuh hati sesiapa yang membacanya,“SYURGA DIBAWAH TAPAK KAKI IBU..peringatan utk Abg @danishhakim_243 ,utk anak6 papa yang lain termasuk diri papa jugak & kawan2 yg ada kat sini; kalau ada ‘proposal’ duniawi samada nak dapat 4 flat ke..nak dapat first 1 mil dalam business ke..nak dapat jodoh yg baik2 ke..

apa jugaklah impian yang ada,mintaklah dgn mama @abby_abadi112, mummy @memeysuhaiza & ibu,mak,mama,mummy,ummi,ummu uolls buat ‘submission’ dalam tahajud & dhuha diorang..Jangan pandang ringan ‘effort’ ni sbb doa keramat hidup kita yg syurga kita terletak ditapak kaki mereka tidak terhijab utk kebaikan kita.Yang dah buat akan percaya dgn kata2 saya,yang tak percaya?Cuba buat dulu.YAKIN & ISTIQOMAH.In shaa Allah❤.”

Pendek kata ramai yang tumpang gembira melihat kejayaan anak sulung mereka itu.Tahniah Abang Danish.

sumber: IG Norman Hakim via K.Dunia / Kepoh Kuat

Leave a Reply